A különböző modulokban található Új esemény gombbal, vagy bármelyik esemény listára rádobott e-maillel készíthető. A modulok listáját az események között találja.
Scroll Esemény a partnerhez és kontakthoz is rögzíthető, viszont a különböző modulokban ettől eltérhet. Hiszen ha a cikktörzsön belül az adott cikkre kattintva indít új eseményt, ott nem kér a program partnert és nem is tölti ki automatikusan. Ugyanez a helyzet pl. a dolgozónál, szerszámoknál.

Cím: a bejegyzés, esemény rövid leírása, a menüpontból létrehozott eseménynek az adott sora, jelen esetben a szerszám száma, illetve az automatikusan e-mailből létrehozott eseményeknél a levél tárgya. Ez jelenik meg a listákban.
Partner: az eseményhez tartozó partner, amit automatikusan tölt a program, ha be volt állítva. Dolgozónál, cikkszámnál, stb. üresen hagyja, hiszen ott nem szükséges ez az adat.
Személy: a partnerhez tartozó nevek listája.
Dátum: az esemény időpontja.
Terület és Jelző: elsősorban szűrésre használatos beállítás. Az Ajánlat követés listázásban is megjelenik a jelző az Állapot oszlopban.
Feladat kapcsoló: ez jelzi a rendszernek, hogy az eseményhez van aktív feladat. A feladat elvégzését, lezárását ezzel is ezzel a kapcsolóval lehet jelezni. Fontos, hogy ez valójában csak egy megjelölés, figyelmeztetés, de nem lesz további esemény.
Feladat határideje, felelőse és fontossága: mindhárom megadható, melyek szintén megjelennek a listában.
Linkek: az eseményhez kapcsolható linkek. Felvétele, egyfelől lehetséges a "zöld plusz" gombbal, illetve a CRM kód mezőbe írható link azonosítójával és számával.
Menüpontok és a hozzá tartozó kódok listája:
Projektek (CRM kód: PRJ)
Szerszámok (CRM kód STN)
Ajánlatok (CRM kód: A)
Táskák (CRM kód: T)
Partnerek (CRM kód: P)
Alvállalkozói feladatok (CRM kód: ALV)
Dolgozók (CRM kód: D)
Cikktörzs (CRM kód: CIKK)
Kimenő számla listázás (CRM kód: KSZ)
Bejövő számla listázás (CRM kód : BSZ)
Proforma számla listázás (CRM kód: PROF)
Nyitott hibalap (CRM kód: ISO)
Nyitott TMK lap (CRM kód: TMK)
Szállítólevelek: (CRM kód: SZ)
Ajánlat követés: CRM kód: A)

Amennyiben az alv. rendelés, kimenő számlák, bejövő számlák, proforma számlák, iso hibalap, szállítólevélből indít új eseményt, úgy a hozzá tartozó táska számot vagy számokat automatikusan hozzá kapcsolja a program. A táska képet, szállítóleveleket, iso hibalapokat, TMK lapokat, ajánlatokat, bejövő, kimenő és proforma számlákat meg lehet nézni, megnyitni, információt kapni róla és a hozzájuk tartozó események listája is megnyitható.
Kapcsolódó linkek: az eseményhez tartozó kapcsolódó linkek. Egy egyszerű példával szemléltetve. Új esemény létrehozásakor linkelve lett egy alvállalkozói rendelés, ezért a hozzá tartozó partner szerepel, mint kapcsolódó link.
CRM kód: kódok segítségével további linkek adhatók az eseményhez.
Leírás: az esemény bővebb leírása: a megbeszéléseken elhangzottak összegzése, e-mailek esetén a levél szövege.
Összefoglalás: a leírás összegzése egy kattintással.
Fájlok: a Scroll Rendszer csatolt fájl kezelési modulja. Szokásos módon az eseményekhez beállítható könyvtár, ami alá a program automatikusan létrehozza az alkönyvtárakat, felmásolja a rádobott fájlokat és azokat csatolja az eseményhez. A ScrollMAX.Net MailBot által létrehozott bejegyzéseknél ezek a program a kapott e-maileket egy fájlként exportálja (ami tartalmazza az eredeti formázott levelet képekkel és valamennyi csatolmánnyal) és ezt a felhős tárhelyünkről kapcsolja az eseményhez. Ezek megnézéséhez a program a fájlt először letölti a felhasználó gépére, majd azt onnan jeleníti meg.
Új eseményt rögzíteni és módosítani csak a CRM > Új eseményt rögzíthet jogosultsággal lehet.