A lassulási probléma - tapasztalataink szerint - legtöbbször az internet/hálózat eléréssel kapcsolatos hibára vezethető vissza. Másik gyakori ok a számítógép teljesítményének elégtelensége.
Számítógép kapacitás
Előfordul, hogy az adott számítógépen túl sok program fut egyszerre, vagy sok erőforrást használó alkalmazás van megnyitva egy időben. Ennek ellenőrzéséhez csukja be a többi programot, hogy a ScrollMAX egyedül fusson, és/vagy az Általános > Testreszabás > Megjelenésben a Skin választás mezőben kapcsolja be a Nincs (kikapcsolva) állapotot. Amennyiben még mindig fennáll a probléma, próbálja ki egy másik, jobb teljesítménnyel rendelkező gépen is a funkciót, hogy kiderüljön, ez mindenkinél előfordul, vagy csak az Ön konfigurációjával.
Szolgáltatói adatcsomag útvonal probléma
A Vodafone/UPC szolgáltató esetén gyakran megfigyelhető, hogy kivezérlik Frankfurtba az adatcsomagokat és onnan térnek vissza, emiatt lassú a szolgáltatás.
Javasoljuk, hogy a rendszergazda vizsgálja meg (pl. a WinMTR alkalmazással), hogy milyen útvonalon és mekkora adatvesztéssel ér célba a csomag az adatbázis szerverhez.
Amennyiben Önök Vodafone/UPC ügyfelek, egy alternatív útvonal beállításával a legtöbb esetben segíthetünk a lassulás megakadályozásában. Ilyen esetben kérjük, vegyék fel velünk a kapcsolatot és elvégezzük a szükséges beállításokat.
Belső hálózati problémák
Olykor előfordul, hogy házon belül van olyan route, ami miatt lassú a rendszer.
Esetleg elromlott egy hálózati eszköz, hibás egy szabály, vagy az aktív védelmek lassítják (víruskereső, tűzfal).
Vezeték nélküli csatlakozás
A Wifi működése egy gyáron, épületen belül ahol sok fém és vasbeton elválasztások vannak, nagyon megbízhatatlan.
Mikro esetén a visszaverődő felületek és légköri anomáliák miatt is lehet átjátszási zavar.
Ilyenkor javasoljuk, hogy próbálják ki vezetékes rendszeren a sebességet.
Sávszélesség problémák
Gyakran előfordul, hogy a program lassúsága időszakos és egy adott időpontig tart ilyenkor a legtöbb esetben valamilyen egyéb, nagy sávszélességet használó alkalmazás futására derül fény (Belső adatmentések, FTP, kiszolgálók, stb.) amely elveszi a dolgozóktól a teljesítmény nagy részét.
Távmunkával összefüggő problémák
Amennyiben az irodai és az otthoni munka miatt a számítógép hordozásra kerül, egyes nyomtató függő funkciók lelassulhatnak, ha alapértelmezett egy irodai nyomtató.
Nyomtatási képek megtekintés és táska bezárás esetén is a nyomtató modul megpróbálja felvenni a kapcsolatot az alapértelmezett nyomtatóval, ami mivel elérhetetlen otthonról, időbeli késést okoz (timeout).
Ilyenkor próbálja meg átállítani az alapértelmezett nyomtatót egy helyi printerre, mint MS Print To PDF, vagy MS XPS Printer, vagy pedig, amennyiben a helyi IT által engedélyezett, töltse le a Bullzip PDF printert és használja azt. Mivel ezek virtuális helyi nyomtatók, nem fognak késleltetést okozni a nyomtatásoknál.
Fizikai problémák
Olyan triviális problémák is okozhatnak lassulást mint kábelek törése, rossz csatlakozás.