Levelezéssel kapcsolatos lehetséges problémák és elhárításuk | ScrollMAX

Levelezéssel kapcsolatos lehetséges problémák és elhárításuk

Van olyan ügyfelünk, akinek nem mennek ki a számla értesítő levelek.

A Scroll nem tud különbséget tenni a számlaértesítők között, illetve nem tud nem kiküldeni csak bizonyos leveleket. A nyomda domain record beállításainál hozzá kell adni, mint SPF record, a printportal.hu IP címét: 212.52.167.8. Ezt az IT-s kolléga tudja megtenni.

 

Levél küldési hiba: A szállítási komponensnek nem sikerült kapcsolódnia a kiszolgálóhoz.

Ez a hibaüzenet azt jelenti, hogy a Scroll nem tudja átadni a levelet a külső levelező kliensnek (pl. Outlook). Az Általános > Beállítások > SMTP beállítások ablakban kell megadni, hogy mi a levelező szerver, és a Scroll hogyan tudja odaadni neki a levelet. Ennek beállításában az IT-s kolléga tud segíteni.

https://scrollmax.hu/wiki/mapi_protokoll

 

Azonnali levélküldéssel küldöm a leveleket, mégsem mennek ki.

A leveleket nem a Scroll küldi ki, hanem a levelező szerver. Amit beállítanak az Általános > Beállítások > SMTP beállítások ablakban, hogy mi a levelező szerver, és a Scroll hogyan tudja odaadni neki a levelet, az alapján adja át. Ennek beállításában az IT-s kolléga tud segíteni.

 

Nem tudok a külső levelező programból levelet küldeni.

Ebben az esetben a levélküldő program nem veszi át a levelet a Scrolltól. Több oka is lehet a problémának, az IT-s kolléga ezeket ellenőrizze:

  • A levelező kliens nincs beállítva alapértelmezettnek.
  • A levelező kliens MAPI protokollja ami átvenné a levelet sérült. Újra kell telepíteni a levelezőt.
  • Vírusvédelmi szoftver levél ellenőrző szolgáltatása blokkolja a levél átadását.

 

Nem jelenik meg a logó a levélen.

Az Általános > Beállítások > Levél formázás menüpontban, a felső sorban van lehetőség a logó elérési útjának megadására. Az elérési útnak olyan helyre kell mutatnia, amit mindenki elér. Tehát https://-rel kell kezdődnie. Célszerű a logót a saját weboldalon egy publikus image mappába bemásolni, és ezt az útvonalat beállítani a beviteli mezőben. Ha ez megtörtént, akkor legkönnyebb úgy lehet leellenőrizni, hogy böngészőbe másolva a hivatkozást az érintett gépen megnyílik-e a logó.

 

Mekkora legyen a logó mérete?

A logónak használt kép mérete 600x120 képpont (pixel), felbontása 96 dpi legyen.

 

Milyen típusú fájl legyen a logó?

Alap windowsban használható grafikákat tudunk kezelni. Ilyen a png, jpg, wmf vagy emf.

 

A levél elküldése előtt vissza lehet-e menni a Scrollba adatokért? Hol lehet ezt beállítani?

A levelező programtól függ, hogy a levelet milyen ablakban nyitja meg, erre a Scrollnak nincs ráhatása.

 

A Scroll által küldött levelek automatikusan a levélszemétbe kerülnek.

  • meg kell nézni, hogy a printportal.hu domain név nincs-e tiltólistán.
  • a 195.56.44.176 ip címet hozzá kell adni az Önök domain SPF recordjához.

 

Külső levelezö programot használok, és nem tudok levelet küldeni a Scrollból mert a csatolt hibaüzenetet dobja fel a program: „MAPI hiba történt. A hibakód: 2”.

A 2-es hibakód a levelező kliens hibájára utal, a kliens nem tudja fogadni a levelet. A program megpróbál küldeni, de a MAPI hívás nem tud megérkezni a levelező klienshez, mert valami blokkolja.
A következők fordulhatnak elő:

a) A levelező kliens rendszergazdai módban indul, vagy magasabb jogosultságokkal. Próbálja meg a Scrollt is ebben indítani.

b) A víruskereső nem tekinti megbízhatónak a Scrollt, így kisebb jogosultságokat ad neki. Elsőre kapcsolja ki az antivírus/tűzfal programot és nézze meg mi történik. Ha így fut, akkor adja meg kivételnek a Scrollt.

c) A MAPI protokoll rendszerkomponensei sérültek, vagy a hívás nem megvalósítható, pl. a levelező kliens regisztrált útvonala hibás. A levelező kliens újratelepítése. Érdemes kipróbálni más klienseket is, hogy produkálják-e a problémát.

 

Hol kell beállítani, hogy külső levelező kliens használata esetén az alapértelmezett program ablaka nyíljon meg?

Ezt a párosítást a Windowsban kell elvégezni. A Scroll meghívja az alapértelmezett levelezőt, és a Windows dönti el, hogy az melyik.

 

A belső levelező (HTML) sok üres sort tesz be. Hogyan tudom ezt alapból kivenni, hogy ne kelljen minden levélben külön törölni a forrásból a <tr class="separator"><td colspan="2">&nbsp;</td> sorokat?

A levél formázásnál a separator magasságát 0 pixelre kell állítani és akkor nem látszik.

 

Vevőnk jelezte, hogy a levél, amit a rendszerből kiküldünk, betűhiányos.

Amennyiben a levél Outlookon keresztül megy ki, tehát nem közvetlen levélküldéssel, akkor az Outlook bele tud nyúlni és bele is nyúl a levél formázásába. Ez esetben a közvetlen levélküldést kellene használni. Ha Scrollból megy ki, akkor pedig a partnernél van karakter kódolási probléma, amit az ő levelező kliensében kell átállítani.

 

Lecserélték a gépemet és azóta üres e-mailek mennek ki.

Valamilyen helyi beállítás, jogosultság, program okozza, amit a Scroll nem tud ellenőrizni, felülírni. Az is lehet, hogy az új levelező program nem a levéltörzsbe, hanem mellékletbe rakja a küldendő tartalmat és azért nem látszik szerkesztéskor. A másik ok, ha egy levél üres elküldés után másik levelezőben, ha a HTML tartalmat az Outlook küldéskor winmail.dat mellékletként produkálja - ám ezt az ellen oldal nem tudja megnyitni. Vagy a rendszer "lenyeli" a winmail.dat állományt; esetleg nem tudja értelmezni pl. verzió differencia miatt.