A ScrollMAX rendszer felhős szolgáltatásai és integrált funkciói kifejezetten támogatják a távolról végzett munkát. Az árajánlatok kezelése, a táskák indítása, alvállalkozói kapcsolattartás, szervezés, anyaggazdálkodás, a termelés programozása és felügyelete, a szállítólevelek feldolgozása, bejövő számlák rögzítése és a teljes számlázás is megoldható az otthoni gépről.
Otthoni telepítés
Az adatbázis elérése a legtöbb esetben ugyanolyan egyszerű, mint a cégnél: nincs szükség több távoli asztalos/team vieweres kapcsolatra, VPN-re. A program aktiválásához a telepítő programra, a 16 karakteres kódra és egy jogosultságra van szükség. A név és jelszó mellett szükség van még egy mobil számra, amire a program a telepítés végén az aktiváló kódot kiküldi.
Mivel a telepítést általában a rendszergazda kolléga szokta elvégezni, így adminisztrátornak mi is őket szoktuk regisztrálni. A rendkívüli helyzetre való tekintettel ő kiadhatja a telepítéshez szükséges adatokat, majd a megerősítő kódot is elküldheti. (A telepítésről – még az aktiválás előtt – mindenképpen kap egy automatikus levelet.) A kód megadására nincs határidő.
Amennyiben ezzel valami gond lenne, a telepített gépet mi is tudjuk kézzel aktiválni. Ehhez viszont valamelyik regisztrált e-mail címről és/vagy mobil számról szükségünk lesz egy megerősítésre.
A telepítéssel kapcsolatban Bán Róbert kollégánk szívesen nyújt segítséget: ban.robert@scrollmax.hu,+36 (30) 955-6052
Fontos, hogy ilyenkor minél több információ, kérdés, esemény írásban is meglegyen. Ha egymás mellett ülünk az irodában, könnyebb észben tartani, egyeztetni a felmerülő kérdéseket; távoli együtt dolgozásnál ez az azonnali kapcsolat nincs meg – pláne, ha közben az otthon maradt gyerekekre is figyelni kell.
Scroll Üzenet
Bár a folyamatos kapcsolattartáshoz egy céges üzenetküldő szolgáltatás (Messenger, Skype, Telegram stb.) elegendő, az egyes elintézendő feladatok, fontos információk itt könnyen elveszhetnek. A programon belüli Scroll Üzenetek egyrészt adott feladathoz (táska, ajánlat, cikk, szerszám stb.) köthetőek, több emberrel, csoporttal is megoszthatóak, elintézendő feladatként kioszthatóak, listázhatóak és visszakereshetőek. Bővebben: Scroll Üzenet;
Automatikus értesítések
A lazább kapcsolattartás miatt még fontosabb, hogy a lényeges eseményekről a rendszer is küldjön figyelmeztetést. Ehhez a rendszer több, sokszor feltételekkel szabályozható automatikus értesítést is kínál. Bővebben: Automatikus értesítések.
ScrollMAX MailBot
Az e-mailes kapcsolattartás is felértékelődik: amit eddig csak szóban közöltünk az irodában, az most sokszor kör-mailekben megy majd. A napi munkához fontos e-mailek rögzítéséhez tud segítséget nyújtani a MailBot szolgáltatásunk: ha a robot is bekerül a címzettek közé és a levél tárgya a megfelelő kódot (táskaszám, ajánlatszám stb.) tartalmazza, akkor azokat a leveleket a felhőben elmentjük és csatoljuk az adott feladathoz. Így később azok a felhasználók is elérik ezeket, akik eredetileg nem voltak a levél címzettjei, de van az adott táskához, ajánlathoz jogosultságuk.
A program a teljes e-mailt elmenti, így az esetleges csatolmányok is elérhetőek lesznek a távoli felhasználók számára is. Bővebben információ: ScrollMAX MailBot.
Fájl kezelés – integrált felhős tárhely
Sok feladat elvégzéséhez szükség lehet olyan dokumentumokra, táblázatokra, pdfekre, amik a cég belső szerverén találhatóak. Az irodai munkánál, a belső hálózaton dolgozva ezek egyszerűen elérhetőek voltak, de az otthoni gépről ez sokszor már nem olyan egyszerű. Az e-mailezgetés, távoli elérés mellett egyszerű alternatíva lehet a ScrollMAX biztonságos, felhős tárhely szolgáltatása is.
Bővebb információ: Fájlok kezelése.
Szállítólevél ellenőrzés
A szállítólevelek ellenőrzése és feldolgozása is egyszerűen történhet otthonról is. A visszakapott, beszkennelt vagy lefotózott szállítókat csak fel kell tölteni vagy el kell e-mailben küldeni a robotnak, aki azokat szétválogatja, a felhős tárhelyen elmenti és a listában jelöli, hogy mely szállításokat lehet ellenőrizni. A beszkennelt dokumentumok így azonnal elérhetőek az otthoni gépről is.
A szolgáltatásról bővebben a Szállítólevelek feltöltése lapon olvashat.
E-számla
A ScrollMAX rendszer e-számla szolgáltatásával nincs szükség nyomtatóra, borítékra és pláne postára ahhoz, hogy a számlákat eljuttassuk a megrendelőnek.
A funkció minden rendszerben egyszerűen bekapcsolható, használata – a partner megfelelő e-mail címének megadásánál túl – semmilyen további feladattal nem jár. Bővebben: PrintPortal E-számla.
ScrollSupport
Ha a program használata során kérdés merülne fel, szívesen áll rendelkezésre több munkatársunk. A legegyszerűbb a program fejlécében levő Support gombra kattintani, ami megnyitja és rögtön bejelentkezteti a felhasználót a scrollsupport.hu oldalunkra. Ott az Új bejelentés gombra kattintva lehet kérdést feltenni. Ennek folyamata hasonló egy e-mail megírásához, azonban előnye, hogy mindkét oldalról többen láthatják, mind a kérdést, mind a választ. A működés feltétele a program oldalról, hogy a Felhasználó törzsben egyedi e-mail címének kell lennie a kollégának.
További lehetőség a scrollmax.hu oldalon a cset, ott a használattal összefüggő kérdésekre lehet gyorsan segítséget kapni.