Egy-egy új, nagyobb funkció bevezetését sokszor hetek, hónapok (néha akár évek) éles tesztelése előz meg. Az új fejlesztést általában egy cégnél elkezdjük használni, majd azt folyamatosan több más helyen is bevezetjük. A tapasztalatok alapján esetleg még csiszolunk rajta, s amint véglegesnek, jól használhatónak, logikusnak tűnik, mindenki számára bekapcsoljuk.
Ennél a fejlesztésnél ezt nem tudtuk megtenni. Itt nem egy, hanem egyszerre két nyomda együttes, folyamatos tesztelésére lenne szükség, ami intenzív kapcsolat esetén is csak elég hosszú idő alatt hozna eredményt. Ráadásul, ami jól működik két cég között, nem biztos, hogy használható lesz akár csak az ő más partnerükkel sem.
Ezért most először ezt az új modult minden ScrollMAX rendszerben egyszerre aktiváljuk. „Papíron” a folyamatot végigvittük, az ablakok, funkciók jól használhatónak tűnnek. De mivel még csak most jön majd az igazi próba, ezért minden visszajelzést, ötletet szívesen várunk!
A ScrollConnect modul első szintjével két ScrollMAX rendszert használó cég közötti számlázást egyszerűsítettük. A következő funkcióval az ajánlat kérést, ajánlat készítést és ajánlat adás folyamatát könnyíthetjük meg.
Az újabb szolgáltatások kényelmesebb kezeléséhez a ScrollMAX.Net rendszer fő menüjébe egy új központi ScrollConnect menüpont került. Ez alatt érhetőek el az egyes funkciók. Az új megkeresést, üzenetet, számlát stb. a program a menüben félkövér kiemeléssel jelzi.
Üzenetek
A közös munka hatékonyabbá tételéhez egy alap üzenet funkció is bekerült a rendszerbe, amivel akár azonnali üzenetváltásokra (cset) is lehetőség van. Ennek segítségével kiválthatóak az e-mail váltások, telefonos egyeztetések. A küldött és kapott üzenetek mind a két cég rendszerében bármikor visszakereshetőek.
Hamarosan ezt a funkciót fájl küldéssel is bővítjük, így akár a produkciós anyagok is elküldhetőek a ScrollMAXon keresztül!
Ajánlat kérés
A partner beállítása után az ajánlat kérése ugyanúgy történik, mint eddig: az adott árajánlathoz felvesszünk egy ajánlat kérő levelet, megadva azokat a verziókat, műveleteket, tagokat és paramétereket, amikre ajánlatot kérünk. Az e-mail elküldése után a program a fogadó cég rendszerében automatikusan jelzi az új megkeresést.
Megkeresések
A ScrollConnect segítségével kapott ajánlatkérések a Megkeresések menüpont alatt érhetőek el.
Az új ajánlatkéréseket a Letöltés gombbal lehet a másik rendszerből importálni. Megnyitás után a megkeresés adatai alapján új árajánlat, majd visszaigazolás készíthető.
A tévesen kapott, vagy technológia, kapacitás hiányában nem vállalható ajánlatok el is utasíthatóak.
A megkeresés alapján a visszaigazoló levél elkészítése is a megszokott módon történik. Az e-mail elküldése után a program a ScrollConnecten keresztül az ajánlatról az ajánlatkérő rendszerében is létrehoz egy bejegyzést, ami alapján az közvetlenül importálható lesz.
Kapott ajánlatok
A kapott árakat és feltételeket a program automatikusan betölti az eredeti árajánlat kéréshez.
A külön áras műveletek, választható opciók kezeléséhez egy plusz táblázat került az árajánlat kérésekhez. Ez természetesen kézzel is tölthető.
Kapcsolatfelvétel
A ScrollConnect használatának első lépése, hogy a partner hozzárendeljük a központi törzshöz. Ez az adószám alapján történik.
Amennyiben az Ön ScrollMAX rendszert használó partnere nem a ScrollConnecten keresztül kommunikál, a Partner törzs Kereskedelem lapján található Kapcsolatfelvétel gombbal Ön is el tudja neki küldeni az interface beállításához szükséges információkat.
A gomb megnyomása után a másik cég programjában megjelenik egy SC Kapcsolat menüpont, amire kattintva a program az adott partnernél is aktiválja a kapcsolatot. Innentől kezdve valamennyi megkeresés, számla stb. automatikusan elérhetővé válik a partner ScrollMAX rendszerében is.