Sok nyomdában nagyon fontos terület a kapcsolattartás az alvállalkozókkal (árajánlatkérés, megrendelés, a ki- és beszállítások követése, számlák ellenőrzése, stb.) A ScrollMAX fejlődése során ezek mindig csak az adott terület (árajánlat készítés, táskázás, stb.,) szempontja alapján alakultak. Most végre folyamatként néztük végig, alakítottuk, és a fejlesztés végére még egy új szerepkört is alkottunk!
Az egész folyamatról az új Alvállalkozók kezelése a ScrollMAX Rendszerben fejezetben olvashat. A fontosabb újdonságok:
Árajánlat kérés
-
a kapott e-mailek, egyéb dokumentumok a szokásos Fájlok modullal az ajánlatkéréshez csatolhatóak;
-
a kiküldött ajánlatkérések másolhatóak, így pár kattintással lehet másik alvállalkozótól is árat kérni ugyanarra a munkára.
Megrendelés (Táska szerkesztő)
Az Alvállalkozói megrendelés lapon az adott feladattal kapcsolatban több információ érhető el: előzmény ajánlatkérés adatai és az ahhoz tartozó fájlok, a feladathoz kapcsolódó feljegyzések, a beszállítások és a bejövő számlák;
- Az alvállalkozói feladatok több adatot tartalmaznak, így már konkrét levél nélkül is sok információ rögzíthető. Természetesen ezek automatikusan rákerülnek a levélre.
-
Új megrendelés már ajánlatkérésből is létrehozható. A program a táska kiinduló ajánlatához tartozó ajánlatkéréseket ajánlja fel, de bármilyen korábbi levél alapján létrehozható az új feladat;
-
Lehetőség van csak tervezett, partner megadása nélküli feladat rögzítésére is. Ezeknél a tényleges alvállalkozót később lehet/kell megadni.
-
A rendszer most már a feladatokhoz tartozó tényleges kiszállított, beszállított és számlázott mennyiségeket is nyilvántartja;
-
Új, automatikusan kezelt állapotok: tervezett, elküldve, kiszállítva, beszállítva, lezárt (számlázott).
Új irányító központ: Alvállalkozói feladatok
Ez az új funkció váltja le a korábbi Alvállalkozó listázást és keresést, ez jelenik meg a táskák infomenüjéből előhívott alvállalkozói feladatok listájára, valamint a bejövő számlák rögzítésénél. Ennek segítségével a nyomdán belüli alvállalkozói feladatok koordinálása is egy kézbe kerülhet – hasonlóan, ahogy az anyaggazdálkodó intézi az alapanyagokat az összes munkához. Az új szerepkörről az Alvállalkozó koordinátor fejezetben olvashat.
Beszállítások
A beszállítások visszakeresésére, listázására új funkció került a rendszerbe:
(Szállítás csoport > Listázások > Beszállítások)
Az egyes beszállítások adataihoz is új felület készült:
Itt a raklapcímkék újra nyomtathatóak, illetve az egész beszállítás töröltre állítható.
Bejövő számlák rögzítése
Az új alvállalkozói feladat listázással az adott megrendelés megkeresése és a hozzá tartozó különböző adatok elérése sokkal egyszerűbbé vált. A feladat kiválasztása után a mennyiségek itt is a kimenő számláknál megszokott ablak segítségével történik:
Az itt látható mennyiségek nem csak a bevitelt egyszerűsítik, de egyben a leszámlázott mennyiség gyors ellenőrzésére (nem volt-e már részszámla, tényleg ennyit és ennyiért rendelt).