Az utóbbi években egyre több problémánk van a külső e-mail kliensekkel: az elküldött (vagy csak a megkapott) levelek olykor szétesnek, az ékezetek vagy a logók hiányoznak. Sajnos sokszor a jelenség nem csak az adott levelező programtól, vagy annak egy verziójától függött. A Windows verziója, a telepített frissítések, sőt, olykor a gépen lévő vírusellenőrző szoftver verziója is közrejátszhatott abban, hogy az általunk elkészített html levél végül hogyan lett elpostázva. Erre a problémára is jelent megoldást a beépített saját levelező kliensünk.
A saját kliens használata esetén a munka az eddig megszokott módon történik. A fő különbség csak az, hogy a generált levelek (ajánlatközlő, megrendelés visszaigazolás, alvállalkozó árajánlatkérés és megrendelés, stb.) elkészítése után nem a megszokott levelező kliensben (pl. Outlook) jelenik meg elküldésre a levél, hanem azt a program közvetlenül el is küldi. IMAP fiókkal rendelkezőknél a levelek automatikusan megjelennek a Kimenő levelek mappában, a POP3-t használóknál beállítható, hogy minden Scroll által küldött levélről kapjanak egy titkos másolatot (BCC).
A funkció használatának hátránya igazából előnye is: a ScrollMAX rendszerben rögzített és iktatott levelet nem lehet elküldés előtt még a levelező programban módosítani...
Az SMTP beállításait bízza a rendszergazdára!