A 8D módszer egy problémamegoldó folyamat, ami a termék előállítása során előforduló problémák kezelésével foglalkozik. Hibák előfordulhatnak akár a gyártás során a nyomdában, akár a beszállítói vagy alvállalkozói oldalon is. Ezeket észlelheti a gyártó vagy később a vevő, de mind egy helyen van vezetve. A 8D módszer foglalkozik a hiba leírásával és elhárításával, valamint kivizsgálja azokat a jövőbeni előfordulás megakadályozása érdekében. Részletesen halad az észleléstől kezdve a javító intézkedésen keresztül az elhárító tevékenységig, sőt, vizsgálja annak eredményességét is. Ebben a táblázatban olyan hibalapok listázhatók, amiknek gyökérok elemzése során előfordulás vagy nem észlelés okot kérnek, azok elemzéséhez további leírás szükséges.
A gyökérok állapotai:
Leírás szükséges
Gyökérok leadva
Intézkedésre vár
Intézkedés leadva
Intézkedés végrehajtás alatt
Intézkedés elvégezve
Intézkedés lezárva
Nem szükséges intézkedés