CRM fejlesztés - már az ajánlatkérő e-mailt is kezeljük | ScrollMAX

CRM fejlesztés - már az ajánlatkérő e-mailt is kezeljük

Zavaró hiányosságnak érzetük, hogy eddig a Scroll rendszeren belül nem láttuk a kalkulációra vagy a táska nyitásra váró e-maileket. Így nem tudtunk egy olyan listát megjeleníteni, amiben az egyes feladatok prioritásán túl látszana, hogy azzal kinek is kellene foglalkoznia.

Új feladat

A 4.6.1. verzióban a CRM modult fejlesztettük tovább. Az eddigi sima követés (azaz a feladattal később foglalkozni kell) kibővült: 

  • A kapcsolódó feladat típusa, ami jelenleg Árajánlat, Táska és Reklamáció
  • Felelős
  • Fontossági szint: normál, kiemelt és sürgős.
  • A CRM bejegyzések is megkapták a fájlcsatolási lehetőséget, így a beérkezett e-mailt és egyéb fájlokat is fel lehet venni.

E-mail fájl importálása

A CRM lista ablak is átalakult, valamint új funkciókkal bővült:

A legfontosabb újítás az EML és MSG típusú fájlok kezelése. Ezeket a fájltípusokat használják a legelterjedtebb levelező kliens programok az e-mail üzenetek külső fájlba exportálására. (MSG: MS Outlook, minden más EML.) A fájlok feldolgozásával a programban még egyszerűbb lett a CRM feladatok létrehozása:

  • nyissa meg a CRM lista ablakot. (Alapértelmezés szerint az F3-s gomb, de ezt a Testreszabás menüpontnál bármelyik funkciógombra átrakható.)
  • a levelező programból exportálja ki az e-mailt. Ennek legegyszerűbb módja: egérrel fogja a levelet és húzza a számítógépén az asztalra.
  • innen egyszerűen dobja rá a CRM lista ablakra
  • program automatikusan létrehoz egy új feladatot
    • a tárgy az e-mail tárgya lesz
    • a leírásba sima szövegként beteszi az e-mail tartalmát
    • a megadott CRM fájlok központi mappájába (Törzsadatok > Beállítások menüpontnál adható meg) létrehoz egy új könyvtárat és felmásolja az exportált fájlt, majd ezt csatolja a feladathoz
    • a küldő e-mail címe alapján megkeresi a Partner törzsben a céget és a kontaktot, s ezeket is beállítja
    • a felelős a Partner törzsben beállított Belső munkatárs lesz.
  • az Új esemény ablakon már csak a feladat típusát, fontossági szintet, esetleg határidőt vagy felelőst kell még megadni.
  • a feladat mentése után a program törli az asztalról az exportált fájlt.

Feladatok kezelése

A feladatok kezelését megkönnyítendő a Kereskedelmi és ISO modulban az Új ajánlat/táska/lap gomb alá bekerült egy új gomb:

A program folyamatosan figyeli, hogy a CRM rendszerben van-e a modulhoz tartozó aktív esemény; ha igen, akkor a gomb bekapcsol, s jelzi az elvégzendő feladatok számát. A gombnyomásra megjelenő CRM lista ablakban csak a leszűrt elvégzendő feladatok vannak, s a feladat típusához kapcsolódó gomb:

A program automatikusan létrehozza az új árajánlatot/táskát/hibalapot, a CRM feladat alapján beállítja a megrendelőt, a kontaktot és a címet, valamint csatolja a CRMben lévő fájlokat az új bejegyzéshez. A CRM feladatot lezárja, s beállítja, hogy abból milyen számú ajánlat/táska/hibalap lett. Így később ezeknél a Kapcsolódó események gombbal a kiinduló CRM feladat is egy kattintással elérhető.

Meglévő ajánlathoz, táskához, illetve hibalaphoz is kapcsolható az adott feladat. Ilyenkor a feladat fájljai bekerülnek az ajánlat/táska/lap fájlok listájába, de a cím, kontakt, stb. nem íródnak felül.

A Kereskedelmi modul fő ablakának alsó részén lévő CRM lista feladata is változott: most már nem a lejárt, hanem az összes, a bejelentkezett felhasználóhoz rendelt feladatot megjeleníti.